niedziela, 5 sierpnia 2012

Chrupiąca sałatka z kiełków

Inspiracją do przygotowania tej sałatki był Jamie Oliver. Natknęłam się na nią podczas testowania Jego potraw. Zmieniłam jednak kolendrę na pietruszkę, bo ta ma więcej zwolenników. Efekt - genialny! Myślę, że równie ciekawym rozwiązaniem będzie dodanie gruszki zamiast mango, jeśli nie ma go pod ręką. To rozwiązanie przetestuję wkrótce. Sałatka fantastycznie komponuje się z mięsami z grilla.




Składniki:
  • pół pęczka pietruszki
  • 400g kiełków fasoli mung 
  • 100g orzechów pistacjowych
  • płynny miód - 2 łyżki
  • ½ świeżej czerwonej papryczki chili 
  • 1 małe dojrzałe mango 
  • sos sojowy - 1/2 łyżki
  • oliwa z oliwek
  • olej sezamowy
  • 1 limonka lub cytryna 
Oderwij listki pietruszki i wrzuć do miski razem z kiełkami. Mango obierz i pokrój na kawałki. Chilli pokrój w drobną kosteczkę. Warzywa polej sosem sojowym, olejem sezamowym i oliwą z oliwek. Orzechy obierz i przez ściereczkę rozbij na mniejsze kawałki. Upraż na patelni i zalej miodem. Dodaj do sałatki. Dokładnie wymieszaj całość.

2 komentarze:

  1. uwielbiam kiełki i pistacje, ale nie myślałam, że można je połączyć :) genialny przepis, jutro wypróbuję :) pozdrawiam i dziękuję za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawa sałatka, ale po co cytryna ???

    OdpowiedzUsuń

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)