poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Ciasto marchewkowe


Moje ukochane ciasto. Nigdy mnie nie zawiodło i zawsze cieszy się uznaniem gości. Może to świadomość, że podstawę ciasta stanowi zdrowa marchewka, rozgrzesza apetyty? Zawsze tarłam marchewkę na drobnej tarce ale ostatnio z powodu braku czasu, zrobiłam to na grubych oczkach. Efekt by l taki sam. Zimą dodaję dużo świeżo startej gałki muszkatołowej, świeżego imbiru i sporo cynamonu. Uzyskuję piernikowy, rozgrzewający posmak. Latem można je zakwasić cytryną. Robiłam też dokładnie takie samo ciasto z zastosowaniem jabłek. Polecam, bo efekt jest świetny. Ciasto jest aromatyczne i wilgotne. 
- 3 szklanki startej marchwi (na drobnej lub grubej tarce) - 1/2 szklanki rodzynek - 1/2 szklanki posiekanych orzechówMieszamy mąkę z proszkiem do pieczenia, sodą, cynamonem i  gałką muszkatołową. Polewa kremowa: - 25 dag serka homogenizowanego - 5 łyżek masła
- 1 łyżka śmietany gęstej - 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego - 1 szklanki cukru pudru Wszystkie składniki, utrzeć razem na gładką masę , wyłożyć na wierzch ostudzonego ciasta , wyrównać i zrobić widelcem wzorki. Polewa kremowa: - 25 dag serka homogenizowanego - 5 łyżek masła
- 1 łyżka śmietany gęstej - 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego - 1 szklanki cukru pudru Wszystkie składniki, utrzeć razem na gładką masę , wyłożyć na wierzch ostudzonego ciasta , wyrównać i zrobić widelcem wzorki. Wszystkie składniki, utrzeć razem na gładką masę , wyłożyć na wierzch ostudzonego ciasta , wyrównać i zrobić widelcem wzorki. - 1 szklanka cukru białego - 1 szklanka cukru brązowego - 1 szklanka oleju - 2 szklanki. mąki - 2 łyżeczki proszku do pieczenia - 1/2 łyżeczki sody - 1/4 łyżeczki soli - 1 i 1/2 łyżeczki cynamonu - 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowejCiasto: - 4 jajka Jajka ubijamy z cukrami na puszystą masę , wlewamy olej i dalej ubijamy.  Łączymy z mąką i mieszamy. Dodajemy starte marchewki , rodzynki , orzechy i jeszcze raz mieszamy. Wylewamy do wyłożonej papierem blachy i pieczemy  20 minut w temp. 200 C a kolejne 20 min w temp. 180C.
Po wyjęciu z piekarnika ostudź i pokryj cudowną  kremową polewą.


2 komentarze:

  1. to jest najlepsze ciasto marchewkowe na swiecie...wierzcie mi!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Na jaką blachę jest przepis ?

    OdpowiedzUsuń

Miło mi Cię gościć na moim blogu. Jestem wdzięczna za wszelkie wpisy i cieszą mnie blogowe znajomości.
Życzę przyjemności w dalszej podróży w sieci:)